Podľa amerického predsedníctva sčítania ľudu je asi 90 percent podnikov vlastnených alebo kontrolovaných rodinou. Takže, so všetkými výhodami rodinného podniku, prečo málo nich vyhráva vo svojich odvetviach? Verím, že to má veľa čo do činenia s maximalizáciou vzťahov – a hoci je to dôležité v rodinných podnikoch, ide o dlhú cestu k dosiahnutiu úspechu v každom obchodnom modeli. To nás privádza k piatim kľúčom k úspechu:
1. Uznať výhody rodinného vlastníctva
Jedným z najatraktívnejších výhod v rodinnom podniku je rýchle , agilné , rýchle rozhodnutie. Je tu éra digitálnej transformácie. Rýchlejšie rozhodovanie sa musí uskutočniť bez ohľadu na to, či je to pákový efekt, či sa jedná o preklenutie priepasti so zákazníkmi alebo o niečo iné.
Podniky, ktoré dosiahli vysokú agilitu, sa umiestnili aj v top kvartile celkového zdravotného stavu. Pre svoje účely boli agilné spoločnosti také, ktoré dokázali úspešne skombinovať rýchlosť a stabilitu bez obetovania kvality. Harvard Business Review tiež uviedol, že rozhodovacie okná sa zmenšujú a manažéri musia neustále priniesť výsledky v kratšom čase.
2. Zaobchádzať s členmi rodiny rovnako
Niekedy veľká výhra pochádza od jedného člena tímu. Inokedy to bude pochádzať od niekoho iného. Neobmedzujte schopnosť ľudí robiť pozitívny vplyv len z dôvodu veku alebo času v spoločnosti.
3. Posilnite budúcu generáciu
Ľudská prirodzenosť je odolná voči zmene. Je potrebné, aby sme boli schopní rozpoznať zmenu a zhodnotiť jej príležitosti a nevýhody. To znamená, že musíte povoliť zmenu a zároveň pamätať na svoje korene, základné hodnoty a kľúčové obchodné princípy. Ak nepripustíte zmenu, pokrok sa nikdy nestane.
4. Inovujte
To si vyžaduje ľudí, ktorí kreatívne myslia a ponúkajú nový pohľad na nové nápady. Kultivujte dynamiku podnikania, ktorá víta inovácie a ľudí, ktorí ju inšpirujú.
5. Podnikanie je obchod, rodina je rodina
Či už je to skutočný člen rodiny alebo vážený člen tímu, nedovoľte, aby sa obchodné rokovania – bez ohľadu na to, ako sú frustrujúce – stali zdrojom ťažkostí alebo nenávisti mimo podniku. Oddeľte prácu od súkromného života.